Längst upp på sidan, under ”Placering” ser du vilken lokal/vilka lokaler du har behörighet att se.

 Under fliken ”Ärendelista” kan du se pågående och avslutade ärenden.

Med inställningen ”Visa kortfilter” kan du filtrera ärenden efter status och datum, men även fritext.

 

Klicka på ”Visa formulärfilter” för att få utökade sökalternativ, såsom Typ och Kategori:

Klicka på ”Töm filter” för att se alla ärenden, även avslutade.


 

För att göra en felanmälan på vald lokal, klicka på fliken ”Ärenderegistrering”. (OBS! Titta i ärendelistan innan du registrerar ett nytt ärende; kanske har en kollega redan registrerat samma sak.)

Du får då upp ett formulär att fylla i, där rader med * indikerar obligatorisk information. Använd rull-listorna för att FÖRST välja ärendetyp, SEDAN ärendekategori.
Dessa hänger ihop, därför är det viktigt att du fyller i Ärendetypen FÖRST.

Under Ärenderubrik och Beskrivning av ärende kan du skriva in valfri text. Ju mer detaljerad information du kan inkludera, desto bättre. Därefter väljer du i listan hur service-personen får tillträde till lokalen/bostaden. Fyll även i vem man kan kontakta på plats kring ärendet -- namn OCH telefonnummer.

Du kan även ladda upp dokument i form av till exempel foton för att förtydliga ytterligare. Klicka på ”Ladda upp” och välj det dokument du vill ladda upp från din enhet.

För att återkoppling ska ske automatiskt i form av e-post så måste du lägga till kontaktinformation genom att klicka i rutan ”Lägg till Intressent”. Du fyller då i namn och (korrekt) kontaktinformation till dig eller annan person det berör. Nästa gång behöver du bara fylla i e-postadressen så fylls namnet i automatiskt. 

OBS! Glöm inte att klicka på knappen Lägg till Intressent för att spara informationen. När formuläret är komplett klickar du på ”Skicka in”.